Okup Drapieżców - Emily Diamand

środa, 28 stycznia 2015


Tytuł: Okup Drapieżców
Autor: Emily Diamand
Seria:
Wydawnictwo: Wilga
Ilość stron: 450

Akcja dzieje się w 2216 r. Lilly Melkun, mieszka w maleńkiej wiosce, razem z babcią i niezwykłym kotem morskim (warto zaznaczyć, że koty morskie są rzadkością, dobrze orientują się w terenie i często posiadają je rybacy). Kot wybrał Lilly. Niektórzy rybacy oburzali się z tego powodu i chcieli odebrać małej kota, ale zaiterweniowała babcia, no i zostało tak jak było. Ludzie żyją bez komputerów laptopów, komurek itp. Opowiadają sobie "bajki", że kiedyś istniały Puttery (komputery), ale po Upadku ludzie pomyśleli, że to wszystko przez Puttery i powstały bandy niszczace każdy Putter, który wpadł im w drogę. Pewnego dnia na wioskę napadają Drapieżcy. Lilly jest wtedy na łódce, ale jak słyszy hałas szybko zawraca w stronę wioski. Gdy przybywa na miejsce jest już po wszystkim, ale Andy, jej najlepszy przyjaciel dostarcza jej złe wiadomości. Drapieżcy zabili babcię. Opowiadano, że weszli do domu w poszukiwaniu kota morskiego, lecz babcia zapewniała, że jest na morzu. Oni nie uwierzyli i ją zabili. Porwali też córkę premiera - Alexandrę Randall. Pani Denton to siostra premiera i opiekowała się jego córką. Premier przyjeżdża do wioski i bierze wszystkich sprawnych do wojsca, aby stoczyć bitwę z Drapieżcami. Kapitanów bierze do 

więzienia. Jest zły, bo wieśniacy nie obronili jego córki. Moim zdaiem nie chodzi mu tak 
naprawdę o Lexy (zdrobnienie od Aleksandry) tylko o samą walkę z Medwinem, wodzem Drapieżców. Pani Denton wyznaje Lilly, że ma  klejnot którym mogłaby zapłacić okup za Alexandrę, lecz musiałaby wysłać mężczyznę, a wszyscy są w więzieniu lub na wojnie. Lilly wkrada się do domu siostry premiera i kradnie klejnot oraz list w którym była napisana prośba, do pana Saravanana aby udzielił MĘŻCZYŹNIE wszelkiej pomocy. Lilly obcina sobie włosy i wygląda jak prawdziwy chłopak. Lilly jadąc do pana Saravanana odkrywa tajemnice związane z klejnotem...
Tymczasem syn Medwina, wodza Drapieżców wcale nie jest taki zły. Ojciec pierwszy raz chce zabrać go na bitwę z Randallem (jak pewnie pamiętacie premierem Anglii). Jadą do Lundynu aby zakupić broń. Tam Zeph spotyka Lilly (bo właśnie w Lundynie mieszkał pan Saravanan), która przedstawia się jako Lilo. Zeph razem z nią idzie do poszukiwanego pana (którego Lilly przedstawia jako swojego wujka). Jak skończy się przyjaźń z Drapieżcą? Czy Lilly uda się uratować Lexy? Czym tak naprawdę jest klejnot?

Tą książkę przeczytałam przypadkowo. Byłam sobie w bibliotece i mój wzrok przykuł napis na okładce "Zwycięsca konkursu The Times na najlepszą książkę fantasy". Przeczytałam opis z tyłu i zaciekawiło mnie to, że dzieje się to w przyszłości. Wyporzyczyłam więc i mogę powiedzieć, że było nawet ciekawe. Momentami dziecinne ale zajmujące. Książka jest trochę oszukana, bo ma starsznie duże litery. Śmieszne jest to, że ludzie opowiadają sobie bajki o komputerach. Tak jak np. dzieci w szkole muszą napisać jak myślą, że świat będzie wyglądał za 100 lat piszą, że będą latające samochody itp. Nikt nie spodziewałby się, że przyszłość będzie wyglądała tak jak w tej książce. Polubiłam Lilly i zdążyłam się z nią utożsamić i powiem, że chętnie wzięłabym do ręki 2 część czyli Dzieci Potopu, ale na razie nie mam do niej dostępu. W książce występuje narracja pierwszoosobowa, raz z punktu widzenia Lilly, a raz z punktu widzenia Zepha. Niepodobało mi się to, że była pisana w czasie teraźniejszym bo czasami trudno mi się było skapnąć o co chodzi. Czasami też nie wiedziałam czy zaczyna się rozdział o Lilly, czy o Zeph'ie i musiałm zaczynać od początku a to było wkurzające. Ale jak zawsze. Polecam i jeszce raz polecam!


Ocena: 7+/10

Zachęcam do barnia udziału w ankietach, komentowania postów oraz do ogłaszania blogów w specjalnej zakładce!!!

2 komentarze:

  1. Polecam "Dzieci potopu". Równie fajna co "Okup drapieżców" . :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiem, że jest coś takiego jak Dzieci Potopu jednak nie ma tego w mojej bibliotece :(

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia