Cytat miesiąca

"Powiem ci, że muzyka jest jak morze. Stoimy na jednym brzegu i widzimy dal, ale drugiego brzegu dojrzeć niepodobna"

poniedziałek, 12 września 2016

Liebster Blog Award #6 #7 #8 #9

Dzisiaj witam was w kolejnym LBA. Trochę mi się tego nazbierało, więc wszystko zebrałam do kupy i mamy 4 nominacie w jednym poście. Mam nadzieję, że wytrwacie do końca :)


Pierwszą, a raczej szóstą, ale pierwszą w tym poście nominację otrzymałam od Little Pixie z bloga Otwarte Wrota. Bardzo dziękuję!

1. Wolisz kupować książki, czy pożyczać je od znajomych lub z bibliotek?
U mnie wygląda to tak: wolałabym kupować i powiększać domową biblioteczkę, ale w związku z 
brakiem pieniędzy coraz częściej korzystam z bibliotek (no chyba, że jest promocja :D).

2. Popularna seria książek/książka, której nie przeczytałaś?
Idealnie pasują mi tutaj Igrzyska śmierci. Nie przeczytałam, ale kiedyś na pewno to zrobię. Muszę zobaczyć nad czym ludzie tak się zachwycają...

3. Książek z jakiego gatunku jest najwięcej w twojej domowej biblioteczce?
Myślę, że z mojego ulubionego, czyli oczywiście fantastyki.

4. Z jakim bohaterem literackim chciałabyś porozmawiać i dlaczego?
O rany, nie wiem. Może porozmawiałabym sobie z Clary z Darów Anioła. Myślę, że to dobra kandydatka na przyjaciółkę, a ja bardzo chętnie zostałabym Nocnym Łowcą, więc czemu nie?

5. Czy jesteś jedynym molem książkowym w twojej rodzinie? Jeśli nie to z kim dzielisz tę pasję?
Zdecydowanie jestem najwięszym molem, ale nie jedynym. Mama i babcia też czytają, ale tylko 
obyczajówki :)

6. Kawa, herbata czy coś chłodnego?
Herbratka, najlepiej owocowa. (Moja ulubiona Pigwa-Truskawka). I koniecznie bez cukru!

7. Czy potrafisz czytać gdy ludzie w twoim otoczeniu rozmawiają, czy wolisz kiedy jest cicho?
Potrafię czytać gdy rozmawiają, ale wolę gdy jest cisza :D

8. Wracasz do już raz przeczytanych książek?
Jeżeli bardzo, bardzo mi się podobała to zdecydowanie tak.

9. Wydawnictwo, którego najbardziej nie lubisz?
Chyba nie mam takiego.

10. Jaki jest twój ulubiony klasyk?
Nie czytam klasyków :D

11. Zdarza ci się czytać książki w innym jezyku?
Myślę, że za kilka lat przeczytam coś w języku angielskim, ale na razie jestem jeszcze za mało rozwinięta pod tym względem.
  



Kolejna nominacja jest od Amelki z bloga Osobisty 8 księżyc. Tobie również bardzo 
dziękuję!!!

1. W jakim miejscu na Ziemi chciałabyś przebywać przez jeden dzień, a w jakim przez rok?
Kurczę, jeden dzień to mało, a rok to dużo... Ale w sumie to chciałabym zobaczyć Arktykę, takie wszystko lodowe i w ogóle super! Ale dłużej niż dzień bym tam nie wytrzymała, bo zimno! A na rok pojechałabym do Stanów Zjednoczonych.

2. Co najbardziej cenisz w ludziach?
Uczciwość, bezinteresowność, empatia, szacunek do siebie i innych.


3. Twoim zdaniem sukces przyniesie ciężka praca, czy szczęście?
Moim zdaniem nie da się osiągnąć sukcesu polegając tylko na szczęściu, ale wiadomo, że się przydaje.

4. Jakie jest Twoje ulubione zwierzę?
Myślę, że pies. Chociaż zawsze chciałam być wiewiórką xd

5. Jaką super moc chciałabyś posiadać?
Chciałabym umieć latać, ale również przydałaby mi się teleportacja. Kocham podróżować,   ale nie coerpię momentu w którym trzeba gdzieś dojechać.
  
6. Ulubione książki?
Dobrze, że nie jedna. Zwiadowcy, Drużyna, Dary Anioła, Opowieści z Narni, Trylogia o Wiktorii Biankowskiej.

7. Najlepszy film.
Hmmm... Nie potrafię wybrać jednego.

8. Na jakiej książce sie zawiodłaś?
Już dawno się na żadnej nie zawiodłam, ale to dobrze! Pamiętam, że ogromnie zawiódł mnie Więzień labiryntu.

9. Którą postać książkową chciałabyś poznać?
W poprzednim było podobne pytanie, ale żeby było różnorodnie odpowiem inaczej. Bardzo chciałabym poznać Willa ze Zwiadowców i najlepiej jeszcze Halta, Horace'a, Evanlyn i Alyss.
  
10. Zgubiłaś szklany pantofelek, kto jest księciem? (musi być bohater książkowy)
Tylko jeden? No dobrze w każdym razie opowiem o mojej nowej miłości, która do tego jest ksiąciem. Maxon z Rywalek <3

11. Blog, który widzisz pierwszy raz - na co zwracasz uwagę? Pierw czytasz jakiś post, czy wchodzisz w którąś zakładkę (jaką)?
Najpierw czytam ostatni post na tym blogu. Przykuł moją uwagę czy też nie, daję szansę i czytam jeszcze jeden. Potem wchodzę w zakładkę O mnie (jeśli jest) lub Recenzje (jeśli   jest) i czytam sobie jakie książki ktoś czytał i czasem wchodzę w poszczególne recenzje.


Za następną nominację dziękuję Subiektywnej z bloga subiektywnym okiem. Serdecznie 
dziękuję!


1. Jaki jest twój ulubiony cytat?
Cytat z nagłówka mojego bloga: O wiele łatwiej wyleczyć zranione ciało, niż cierpiącą duszę John Flanagan. Zwiadowcy.

2. Z którą ze sławnych osob chciałabyś/chciałbyś zjęść kolację?
 Autorzy książek to też sławne osoby, więc wybieram panią Miszczuk.
  
3.  Jak radzisz sobie z brakiem weny?
Kiedy nie mam weny do pisania postów to nie piszę. Gorzej gdy np. muszę napisać wypracowanie do szkoły... Ostatnio poradziłam sobie z brakiem weny poprzez przeczytanie książki. Przeczytałam jeden rozdział Magii Avalonu Aprilynne Pike i napisałam wypracowanie na 4 strony :)

4. Czy kiedykolwiek zrobiłaś/eś coś charytatywnie? 
Oczywiście. Jak już pisałam cenię sobie bezinteresowność, wiec to logicznie, że   pracowałam charytatywnie. W szkole należałam do wolontariatu  i jeździliśmy do Domu Pomocy Społecznej, schroniska, Domu dziecka...

5. Książka z najpiękniejszą okładką jaką w życiu widziałaś/eś? 
Nie wiem czy to najpiękniejsza okładka w moim życiu, ale ostatnio zachwyciła mnie okładka książki Heaven. Miasto elfów.
Szkoda tylko, że książka przeciętna.

6. Czy przyjaźń zajmuje ważną pozycję w Twoim życiu? 
Muszę odpowiedzieć, że tak, chociaż nie jestem pewna, czy kiedykolwiek miałam taką prawdziwą przyjaciółkę.

7. Gdybyś mógł/mogła wybrać jedno miejsce w którym spędziłabyś/spędziłbyś resztę życia gdzie by to było?

Myślę, że tu gdzie teraz mieszkam lub okolice. 


8.  Jaka jest Twoja pasja? (poza książkami) 
Lubie tańczyć oraz rysować.

9. Najlepszy obejrzany film w Twoim życiu?

Nie potrafię wybrać jednego.


10. Co Twoim zdaniem powinien zawierać dobry kryminał? 
Nie czytam dużo kryminałów, ale myślę, że w tego tylu książkach nie powinnam się niczego domyśleć sama tylko mieć wielkie wow.
  
11. Jak wyobrażasz sobie życie za 30 lat?Nie wiem czy chodzi tutaj o moje życie, czy ogólnie. Jeśli ogólnie to wyobrażam sobie dużo nowej technologii, a jeśli moje to będę miała 43 lata, więc no wyobrażam sobie moje życie tak normalnie jak na 43-latkę przystało. 


Ostatnią już nominację w tym poście otrzymałam od dziewczyn z bloga ourBOOKSourLOVE. Bardzo dziękuję!

1. Co zainspirowało Ciebie do pisania bloga?
Pewnego dnia po prostu usiadłam do komputera i swoerdziłam, że kocham czytać książki, więc założe o nich bloga :D
  
2. Jaka książka Twoim zdaniem powinna mieć kontynuację?
Druga szansa Katarzyny Bereniki Miszczuk. Kontynuacja mogłaby być z perspektywy Adama.

3. Jakiej książki nie podobała Ci się kontynuacja?
Niezgodnej. Pierwsza część miała potencjał, ale druga i w szczególności trzecia to beznadzieja.


4. Najgorsza książka, którą do tej pory przeczytałaś/eś?
Nie potrafię wybrać jednej książki, która była tą naj, najgorszą bo wszystkie książki mają swoje minusy ale też plusy.

5. Jakie jest Twoje ulubione miejsce do czytania?
Łóżko.

6. Jaka książka powinna mieć swoją ekranizację?
Nie lubię za bardzo ekranizacji, ale myślę, że mogłaby mi się spodobać ekranizacja Zwiadowców, jeśli oczywiście by była dobrze zrobiona.


7. Jaka jest Twoja ulubiona książkowa para?
I znowu: tylko jedna? No dobrze, wybieram Percy'ego i Annabeth. 

8. Jaka była książkowa para, która Ci się nie spodobała?
Trójkąt miłosny w Rywalkach. Nie znoszę związku Ami z tym idiotą Aspenem. Ona musi być z Maxonem.

9. Jaka jest najgorsza ekranizacją, którą do tej pory oglądnęłaś/eś?
Nie potrafię wybierać najgorszej książki, najgorszego filmu czy najgorszej ekranizacji. Jak już mówiła wszystko ma swoje plusy i minusy.

10. Jacy są Twoi trzej ulubieni autorzy książek?
John Flanagan, Katarzyna Berenika Miszczuk, Rick Riordan

11. Jakie, według Ciebie, trzy książki są warte polecenia?
Zwiadowcy (przemycę z nimi też Drużynę), Percy Jackson (i Olimpijscy Herosi) oraz Trylogia o Wiktorii Biankowskiej.


Koniec! A teraz myślę, że przyszła pora na moje pytania i nominacje. Cztery LBA i cztery osoby nominuję :)

Moje pytania:
1. Czytasz polskich autorów? Dlaczego?
2. Książka, która była wspaniała, ale zakończyła się beznadziejnie i nie po twojej myśli?
3. Z jakim autorem chciałabyś porozmawiać i o czym?
4. Lubisz serie, które mają dużo tomów?
5. Skąd pomysł na nazwę bloga?
6. Jest to twój pierwszy blog czy miałaś jeszcze jakieś wcześniej?
7. Książka czy film? Uzasadnij.
8. Jaka jest twoim zdaniem idealna książka na rok szkolny, aby oderwać się na chwile od nauki?
9. Jaka jest twoja ulubiona lektura szkolna?
10. Jak spędziłaś wakacje? Podróże czy raczej siedzenie w książkach. A może i to, i to?
11. Popatrz na swoją półkę z książkami. Weź 24 książkę z kolei, otwórz na 123 stronie, przeczytaj i napisz pierwsze zdanie z tej strony.

Nominuję:
Amelkę z bloga Osobisty 8 księżyc
Kasię z bloga Recenzje Kasi
Magię słowa z bloga Magia Słowa
Amandę z bloga Amanda Says

Mama nadzieję, że nie zanudziłam was tym postem. Kto wytrwał do końca? Pochwalcie się w komenatarzach!

6 komentarzy:

  1. O matko! Widzę, że jestem nominowana xD Akurat weszłam, mówię zobaczę co się u Ciebie dzieje i o :D Uwielbiam, kocham Dary anioła! Jednak bardziej niż Clary chciałabym spotkać Jace'a xD Raczej z wiadomych powodów ^^
    Niestety kochana nie robię tagów (do tej pory zrobiłam tylko jeden i kolejny planuje gdzies za rok xD), dlatego tutaj odpowiem na Twoje pytania :)

    1. Czytasz polskich autorów? Dlaczego?

    Niestety nie czytam wielu ksiażek polskich autorów, bo są dla mnie zwyczajnie zbyt toporni ;/ Jednak np "Dwadzieścia siedem snów" Marty Alicji Trzeciak naprawdę mi się podobało :)

    2. Książka, która była wspaniała, ale zakończyła się beznadziejnie i nie po twojej myśli?

    Już nawet nie książka, a cała seria. Mam na myśli cykl o Sookie Stackhouse. Związek tytułowej bohaterki z wampirem Eric'iem miał się skończyć zupełnie inaczej! Autorka beznadziejnie to zakończyła -.-

    3. Z jakim autorem chciałabyś porozmawiać i o czym?

    Może Cię zadziwię, ale raczej nie mam takich marzeń :) Nawet nie wiedziałabym o czym pogadać z nim :)

    4. Lubisz serie, które mają dużo tomów?

    Bardzo! Moge przez długi czas nie rozstawać się z moimi ukochanymi bohaterami. Ww. cykl o Sookie ma aż 15 tomów :D Dary anioła 6 (mogłabym przeczytać i 20) czy cykle wielbionej przeze mnie Tess Gerritsen.

    5. Skąd pomysł na nazwę bloga?

    No cóż, pomysłowy to on nie jest, więc nie ma mowy o pomyśle xd

    6. Jest to twój pierwszy blog czy miałaś jeszcze jakieś wcześniej?

    Daaaawno temu miałam jeszcze jeden, który prowadziłam z koleżanką. Wrzucałyśmy tam obrazki z mang i anime :)

    7. Książka czy film? Uzasadnij.

    Raczej nie da się wybrać. To są dwie zupełnie inne formy sztuki, więc bez sensu je porównywać.

    8. Jaka jest twoim zdaniem idealna książka na rok szkolny, aby oderwać się na chwile od nauki?

    No cóż, na pewno jak ja to mówię "odmóżdżające", jakiś lekki romans, niewymagająca fantasy, to świetne gatunki typowo rozrywkowe :)

    9. Jaka jest twoja ulubiona lektura szkolna?

    Cóż, mam kilka, na pewno "Quo vadis", "Hobbit, czyli tam i z powrotem" i "Zbrodnia i kara".

    10. Jak spędziłaś wakacje? Podróże czy raczej siedzenie w książkach. A może i to, i to?

    I to i to :D Generalnie się opierdzielałam :D Na tydzięń wyjechałam do Włoch gdzie też trochę poczytałąm :D

    11. Popatrz na swoją półkę z książkami. Weź 24 książkę z kolei, otwórz na 123 stronie, przeczytaj i napisz pierwsze zdanie z tej strony.

    "Droga Betsy,
    Jestem młodym wampirem (zostałem zaatakowany i zabity przez innego wampira w klasie maturalnej osiem lat temu) i nie wiem, jak wyglądają obecne zasady."
    To z ksiażki "Nieumarła nieodwracalnie" :D

    Pozdrawiam serdecznie!

    Kasi recenzje

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się co do "Niezgodnej" .. niby przeczytałam i książki nie były takie złe, ale szału też nie robiły :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ech, no to widzisz. Ja uwielbiam kupować i książki i ebooki - pożyczam od znajomych sporadycznie, częściej widzą mnie w bibliotece. A wracając do kupowania, wczoraj miałam reorganizację biblioteczki domowej - i mojej i mamy (musiałam przeszukać jej książki w poszukiwaniu czegoś, co mnie zainteresuje XD) - i okazało się że książki się lekko nie mieszczą. Mam lekki zakaz kupowania książek - pff, oczywiście, nie będę się do ów zakazu stosować - głupia nie jestem XD
    Ja nie miałam zamiaru czytać IG, ale kumpela przyniosła mi do domu ze słowami: "masz miesiąc" - i co miałam w takim wypadku zrobić? Przeczytałam, ale szału nie ma.
    Fantastyka! Żółwik!
    Ech, to z moich domowników czytają wszyscy - oprócz psa XD Babcia molestuje obyczajówki, a ja z mamą fantastykę XD Choć, mama lubi też inne gatunki.
    Łoł! Wreszcie ktoś kto również pije herbatę bez cukru! <3
    Ooo, do miśków polarnych lecę z Tobą XD
    Ja nawet nie skończyłam Więźnia, tak mnie wynudził :')
    Ofe, Niezgodna to kicz. Pierwsza część jeszcze jakoś ujdzie - ale dwie pozostałe? Parodia jakaś!
    Ann, grr. Jak ja jej nie lubię XD
    Hola, hola. Jak Ci się Aspen nie podoba to ja go chętnie przygarnę! Czarne włosy, zielone oczy - w dodatku z charakteru też gites! Biorę puki gorące XD
    Dziękuję pięknie kochana za nominację :) Kiedyś tam, jak nadrobię posty - to odpowiem! <3
    Buziaki! ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Twórczość Johna Flanagana nie jest mi obca i zawsze chętnie sięgam po książki tego autora. "Zwiadowcy" i "Drużyna" są jednymi z moich ulubionych serii książkowych :)

    Pozdrawiam, Alice

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam żadnego z Twoich ulubionych autorów :( Muszę to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominację, kiedyś na pewno odpowiem na Twoje pytania. Jak narazie mam za dużo obowiązków i za mało czasu.

    OdpowiedzUsuń