Opowieści z Narni #5: Koń i jego chłopiec - C. S. Lewi

sobota, 7 marca 2015


Tytuł: Koń i jego chłopiec
Autor: C. S. Lewis
Seria: Opowieści z Narni
Wydawnictwo: Media Rodzina
Poprzednia część: Srebrne Krzesło
Następna część: Siostrzeniec Czarodzieja

Akcja dzieje się w czasie kiedy Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja są królami i królowymi Narni. Szasta jest synem rybaka i razem z nim mieszka nad brzegiem morza. Niestety jego ojciec nie darzy go tak bardzo rodzicielską miłością i kiedy przychodzi pewien zamożny Tarkaan decyduje się go sprzedać. Szasta słysząc ich rozmowę zaprzyjaźnia się z mówiącym koniem Bri i razem uciekają do Narni. Po drodze spotykają księżniczkę Arawis, która również razem ze swoją mówiącą klaczą Hwin ucieka z Kalormenu ponieważ została zmuszana do wzięcia ślubu bez jej woli. Na ich drodze często pojawia się tajemniczy lew. Jednoczą swoją wyprawę i razem udają się na północ. Muszą przeprawić się przez miasto Taszbaan oraz przejść przez pustynię. W Taszbaanie Szasta zostaje wzięty za królewcza Archenlandii który jest do niego bardzo podobny. Czy dadzą radę dotrzeć do Narni? Kim okaże się lew który ich ściga? Co będzie z królewiczem Archenladii i Szastą? Czy mają ze sobą coś wspólnego? 

Ta cześć jest zupełnie inna od pozostałych. Trochę mnie zaskoczyła, trochę zawiodła dlatego nie jest moją ulubioną częścią. Od razu polubiłam bohaterów. Miło czytało się tą książkę ale trochę nie pasowało mi to, i bardzo się zdziwiłam jak się dowiedziałam, że dzieje się to za czasów króla Piotra. I to właśnie mnie zawiodło. Jak przyczytałam trochę w tej książce o rodzeństwie Pevensie to myślałam, że trochę więcej o nich będzie. Ale cóż... To przecież książka o Szaście i Arawis... I tak ciągnę tą recenzję i zakończyć nie mogę więc już kończąc polecam, polecam i polecam!


Ocena: 9-/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia