Drużyna #5: Góra Skorpiona - John Flanagan

niedziela, 28 lutego 2016



Tytuł: Góra Skorpiona
Autor: John Flanagan
Seria: Drużyna
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 456
Poprzednia część: Niewolnicy z Socorro
Następna część: - (ale mam nadzieję,że będzie)

Po uwolnieniu  Aralueńskich (mam nadzieję, że dobrze napisałam)   niewolników drużyna Hala płynie do króla Ducana który ma dla nich jakąś misję. Zwiadowca Gilan jest już na miejscu. Podobno ktoś przysiągł, że nie spocznie dopóki nie zabije księżniczki Cassandry. Król Ducan postanowił wysłać na misję Gilana oraz po małej sprzeczce również Czaple. W tym czasie jego córka urządza polowanie na  którym Thorn cudem udaremnia zamach na księżniczkę. Pojmany niedoszły zabójca wyjawia im, że za wszystkim stoi Sekta Skorpiona. Przyjaciele muszą ruszać do Arydii aby uratować księżniczkę Cassandrę. Ponadto Hal ma jeszcze inny problem. Ingvar chce odejść z drużyny z powodu słabego wzroku. Skirl musi coś wymyślić. Czy mu się uda? Czy Czaple wypełnią misję?

Opinia:

Okładka jest już lepsza niż pozostałe ale oczywiście nie cudowna. Ładne jest tło  i to światło...

Za tę książkę zabierałam już od grudnia. To dziwne, ponieważ Zwiadowcy i Drużyna to moje ulubione serie, ale jakoś nie miałam ochoty tego czytać. Pewnie dlatego, że to już ostatnia częsć Drużyny (choć mam wielką nadzieję, że będzie więcej). Jednak podczas ferii wreszcie zabrałam się za tą pozycję no i przeczytałam :)

Fabuła jest bardzo interesująca. Sekta Skorpiona to bardzo dobry pomysł. Cieszę się, że występowała tu Evanlyn (czyt. Cassandra, też tak jak Will nie mogę się przestawić na mówienie o niej jej prawdziwym imieniem). Również problem z Ingvarem jest świetny. Nie wiem czy wam o tym kiedyś wspominałam ale imię Hal i Halt (ze Zwiadowców) są bardzo do siebie podobne i to jest mały minusik ale za bardzo mi to nie przeszkadzało.

O stylu pisania nie będę już wam opowiadać, bo już tyle razy to robiłam. Bohaterowie są jak zwykle wykreowani znakomicie, ale jedna rzecz mnie niepokoi ale też trochę cieszy. Dalej nie wiemy czy Lydia będzie z Halem czy ze Stigiem. Ktoś może powiedzieć: kolejny trójkąt miłosny. Ale tak naprawdę nie jest to zwykły trójkąt bo tutaj nie jest tak, że Hal i Stig są przeciwko sobie i każdy chce dziewczynę dla siebie. Niepokoi mnie dlatego, że nie zostało to wyjaśnione, a cieszy ponieważ dzięki temu może autor napisze kolejną część, żeby to wyjaśnić.

Podsumowanie: No cóż ja mam tu pisać? Serię polecam każdemu bo jest świetna. I już.

Ocena: 10/10

Książka bierze udział w wyzwaniach: 

Wyzwanie czytelnicze 2016 Więcej niż 300 stron
Abc czytania (G)
Czytam fantastykę 
Przeczytam tyle ile mam wzrostu Niestety dalej nie działa mi stronka do przeliczania, a książka jest już dawno oddana do biblioteki...
52 książki roku 2016

6 komentarzy:

  1. Ja na razie autora trochę unikam ;d Nie trafił mi w ręce, a innych książek do czytania nie brakuje.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Johna Flanagana uwielbiam od dawna. Najnowszej Drużyny jakoś nie mogę zdobyć, chociaż próbuję od premiery.
    Tak, wiem, mam strasznie opóźniony zapłon xD
    Ale sięgnę na pewno! Flanagan moją miłością ♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, też czasami czytam książki dawno po premierze, chociaż bardzo długo mam na nie ochotę :)
      Mam nadzieję, że ten tom spodoba ci się, tak jak poprzednie!

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia