Akademia wampirów Book TAG + Nieuleczalny książkoholizm Book TAG

piątek, 22 września 2017

Hej, dzisiaj mam dla Was kolejne dwie (zaległe)nominacje, które otrzymałam od Oli <3



Akademia wampirów - książka, po której nie spodziewałaś się niczego dobrego, ale Cię zachwyciła.
Może nie stała się moją ulubioną książką, ale po Syrenie Kiery Cass spodziewałam się czegoś innego, czegoś zdecydowanie gorszego niż dostałam - a dostałam wspaniałą książkę pełną emocji, momentami infantylną, ale godną uwagi. 

2. W szponach mrozu - książka, która zmroziła Ci krew w żyłach.
Nie czytam zbyt dużo horrorów i w tym momencie jakoś nie przypominam sobie takiej książki, która jakoś szczególnie zmroziłaby mi krew w żyłach :/

3. Pocałunek cienia - książka, która odmieniła Twoje życie.
To pytanie można rozumieć na dość dużo sposobów... Założmy, że książką, a raczej serią, która miała jakiś wpływ na moje życie jest Magiczne Drzewo, bo to dzięki niemu pokochałam książki!

4. Przysięga krwi - książka z Rosją w tle.

Coś czuję, że ten TAG to będzie porażka, bo znowu nic nie mam :/

5. W mocy ducha - książka pełna zwrotów akcji.

Powiedzmy, że tutaj powiem o Dziedzictwie ognia - niedawno przeczytanej przeze mnie 3 części serii Sarah J. Maas. Zdecydowanie dużo zwrotów akcji, nieprzewidywalności i zaskoczeń!

6. Ostatnie poświęcenie - książka, po której miałaś kaca książkowego.

Może to dziwne, ale nigdy w życiu nie miałam kaca książkowego. 

7. Rose - bohater, który musiał za wcześnie dojrzeć.
Myślę, że dobrze pasują tutaj bohaterowie z Niepowszednich. Były to w sumie jeszcze dzieci, ale znalazły się w trudnej sytuacji i musiały temu sprostać.

8. Dymitr - bohater, którego kiedyś kochałaś, ale stracił Twoją sympatię.
Oooo, mam idealnego bohatera! Zdecydowanie Tamlin z Dworów. W części pierwszej go kochałam, a w kolejnej po prostu znienawidziłam!

9. Adrian - książkowy chłopak, któremu nie możesz się oprzeć.
Takich jest co niemiara... Chyba moi dwaj najwięksi mężowie to cały czas niezmiennie Jace z Darów Anioła i Rhys z Dworów <3 <3
  
10. Akademia świętego Władimira - najlepsza książkowa szkoła.
Hmm... Nie czytałam zbyt wiele takich książek, jeżeli dobrze sibie przypominam to szkoła występowała w Wybranych. Nie wiem czy będę kontynuować tę serię, bo podobała mi się, ale bezzachwytów, ale szkoła zdecydowanie była!

11. Team Adrian vs. team Dimka - książka czy ebook?
Czytam i to, i to. Ostatnio dostałam czytnik, dlatego czytam węcej ebooków niż wcześniej. Jednak gdybym miała wybierać to mimo wszystko jednak papierowa. Ale ebooki to i oszczędność pieniędzy, miejsca i w sumie wielkiej różnicy mi to nie robi. Ale tylko jeśli czytam na czytniku, bo na tablecie, telefonie oczy  mi się zbyt szybko męczą :)

12. Strzyga - książka, która była tak zła, że nie możesz o niej zapomnieć.
O takich to właśnie zapomina się jak najszybciej... Ale chyba każdy z nas ma taką, a dla mnie cały czas jest to trylogia Niezgodna. Chyba nic nie jest w stanie jej przebić!

13. Dampir - bohater, który stawia cudze dobro ponad swoim.
Takch bohaterów też jest dość sporo, postawmy na Percy'ego. Jakoś pierwszy wpadł mi do głowy, gdy przeczytałam to pytanie. 

14. Moroj - książka, która miała być strzałem w dziesiątkę, ale okazała się niewypałem.
Tutaj może postawię na... Więźnia labiryntu. Tyle pochwał i zachwytów, a książka to dla mnie zwykły przeciętniak ze słabą fabuła i bohaterami.

15. "Anioły upadają, Rose" - ulubiony książkowy cytat.
Oba cytaty z mojego nagłówka <3




Pora na kolejny TAG, do którego również nominowała mnie Ola



1. Panda - czyli twoja ulubiona książka, która wciąga mimo braku pędzącej na łeb na szyję akcji
Mimo braku szybkiej akcji... Ja bym dała tutaj serię Selekcja. Akcja jakoś strasznie nie pędzi, ale książkę czyta się w błyskawicznym tempie i aż chcę się poznać dalsze losy bohaterów.

2. Nieuleczalny książkoholizm - książka, z której nie możesz się wyleczyć
Genialne pytanie! Nie mogę się wyleczyć z... Buntowniczki z pustyni oraz Zdrajcy tronu <3 Przede wszystkim z mojej chorej obsesji na punkcie tych okładek, ale treść również jest genialna. Ten kilmat, pustynia - cudo <3 Akurat jestem w trakcie Zdrajcy!

3. Gra w kropki - książka z beznadziejną korektą, ale z cudowną treścią
Przepraszam, że powielam odpowiedź, ale tak mi pasuję, że nie mogę nie dać tutaj tych książek co powyżej! Po prostu błędy aż gryzą w oczy i do tego zmienianie czasowników z męski na żeński... Czasami nie można się połapać i jest to denerwujące, ale treść jest cudowna <3

4. Zmierz się z tytułami - najdłuższy tytuł, jaki czytałaś
Nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że będą to Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender :)

5. Wakacyjne wyczytywanie - książka, którą poleciła ci przyjaciółka i obie ją kochacie
Nie mam zbyt wiele przyjaciółek-czytelniczek jeśli chodzi o szkołę i bliskie otoczenie, ale zyskałam wiele nowych znajomych dzięki blogom i dziewczyny polecay mi tyle książek, które pokochałyśmy, że nie da się tego zliczyć :D

6. Idę na pole vs idę na dwór - książka, w której autor używa gwary
Pamietajcie, mówi się idę na dwór!! Na polu to zwierzęta się pasą :D Tyle w tej kategorii, bo nie mam pojęcia czy czytałam taką książkę...

7. Mam dwa latka - autor, którego kochasz od co najmniej dwóch lat
Chyba nawet dłużej jest ze mną John Flanagan i jego Zwiadowcy i Drużyna. Tylko dlaczego on tak wolno pisze te książki!! :)

8. Profil 'human' - lektura szkolna, którą przeczytałaś, choć nie musiałaś
Wydaje mi się, że wiele z części Jeżycjady jest lekturami, a ja mam za sobą całą serię, a nie musiałam!

9. Majowe zaczytanie - książka idealna na jeden wieczór
Alcatraz kontra bibliotekarze! Lekka, przyjemna i zabawna historia!

10. Literacka podróż po świecie - jakiej narodowości autorów czytasz najwięcej?
Myślę, że cały czas jest to USA, ale... Polakow też dużo czytam!

11. Książkowy sąd - książka z motywem rozprawy sądowej
Nie przypominam sobie takiej...

12. Żaba, która nie skrzeczy - książka, w której brakowało ci czegoś, czego oczekiwałaś
Postawię na Dotyk Julii. Niby fajne, niby mi się podobalo, ale jednak zabrakło czegoś takiego, żebym strasznie chciała przeczytać kolejny tom!

13. Filiżanka na tarasowym stole - nietypowe rozwiązanie zastosowane w książce (edytorskie, graficzne lub akcji)
Znowu powiem o Sandersonie i jego Alcatrazie. Nietypowa narracja, z którą spotkałam się po raz pierwszy!

14. Spacer po Plantach - twoje ulubione miejsce na spacery
Las <3

15. Big big smile - coś, co zawsze sprawia, że się uśmiechasz!
Książki, słodycze i uśmiech innej osoby!



Mam nadzieję, że te TAGi przypadły Wam do gustu! Dajcie znać kakiw byłyby Wasze odpowiedzi i czujcie się nominowani!



9 komentarzy:

  1. "Syrenę" mam w planach i w sumie fajnie, że okazała się lepsza niż się spodziewałaś, może i w moich oczach wypadnie dobrze? Och, nie miałaś nigdy kaca książkowego? :O W sumie to zależy jak kto interpretuje to wyrażenie, myślę, że po przeczytaniu "Mrocznych Umysłów" dość długo o nich myślałam albo o dość znanych seriach takich jak Harry Potter czy Władca Pierścieni. Jak dla mnie "Niezgodna" nie była taka zła, choć chyba pozostałe tomy coraz mniej mi się podobały. Muszę się jednak zgodzić, że "Selekcję" czyta się szybko (jestem po trzecim tomie! :D). Tak trochę odnosiłam się bez ładnych połączeń zdaniowych, ale tak przynajmniej (chyba) nic nie pominęłam! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też uwielbiam Johna Flanagana i to już od wielu wielu lat! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam, że jest tag o Akademii wampirów! Pytania mi trochę średnio pasują, bo ja jestem team Dimka forever, no ale cóż xD
    Świetne odpowiedzi ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ebook to niestety nie zawsze oszczędność pieniędzy. W Polsce powieści elektroniczne są bardzo drogie. Oczywiście zazwyczaj są trochę tańsze od papierowych, ale nie zawsze. Ostatnio szukałam "Ognistego krzyża" Gabaldon i najtaniej znalazłam za 26 zł, a wersja papierowa jest nawet za 22 zł. Oczywiście do tego zwyczaj dochodzi jakaś wysyłka, ale ja zazwyczaj wtedy zamawiam więcej niż jedną książkę, więc i tak bardziej się opłaca. W Stanach ebooki zazwyczaj są 2, a nawet 3 razy tańsze. I właśnie tak powinno być. Ale się namarudziłam ;P
    Kto by się oparł Ryśkowi z Dworów ;P Nie da się!
    Super TAGi. Pozdrawiam serdecznie :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiedziałam, że Jeżycjada jest lekturą. Osobiście nie zdołałam przebrnąć przez tę serię, jakoś totalnie nie trafiła w mój gust :(
    Co do ebooków - nie wiem, gdzie trafiasz na te, które naprawdę się opłacają. Jak ja szukam jakiejś książki, to nagle okazuje się, że ebook jest 2-5 złotych tańszy od książki papierowej... i wtedy nagle przestaje mi być żal miejsca na półce i kupuję "fizyczne" wydanie, bo jednak na ebook mi szkoda tyle kasy ;)
    Aha, i lubię cytaty z Twojego nagłówka :D

    Pozdrawiam,
    Ewelina z Gry w Bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi Tamlina po prostu szkoda xD Autorka kompletnie nie przemyślała fabuły i w drugim tomie zrobiła z niego potwora, sprawiają, że jego czyny po prostu były nielogiczne. Ale czemu nie, Maas doskonale wie, że jest bogiem, w końcu może wszystko, nawet, jeśli to nie ma sensu <3

    OdpowiedzUsuń
  7. do wszystkiego nie dam rady się odnieść, bo post tak długi i bogaty w szczegóły, że połowę już zdążyłam zapomnieć :D Ale Tamlina nie lubiłam od początku i dlatego tak bardzo nie podobał mi się pierwszy tom. Rhys, no cóż, chyba gdyby istniał naprawdę, to cała blogosfera by się o niego pozabijała, a Feyra już dawno zaginęłaby w niewyjaśnionych okolicznościach :D

    A jeśli chodzi o dylemat na dwór i na pole :D U nas mówi się - idę na podwórko (mówiąc o podwórku przed domem), idę na dwór (gdy się idzie gdzieś dalej, ale nadal na podwórko, to znaczy do kolegów pod sklepem np. :P) i idę na pole, gdy się idzie na "pole" czyli na coś, co kiedyś było polem, teraz zostało lekko zagospodarowane, ale nadal jest polem, choć krów już tam nie ma.) :P To taka moja historia :D

    Pozdrawiam serdecznie!
    Cass z Cozy Universe

    OdpowiedzUsuń
  8. Dotyk Julii lubię, ale dla mnie był tam zbytek - Adam :D
    Więzień - zgadzam się :D
    Też nigdy nie miałam kaca (ksiązkowego) :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak można nie mieć nigdy kaca książkowego?! Ja ostatnio zaliczyłam taki w maju po przeczytaniu 3 książek Sarah J Maas pod rząd. I coś czuję, że "Dwór skrzydeł i zguby" też takowym się skończy :D U mnie najgorszą przeczytaną książką na razie jest "7 minut po północy". Kompletnie nie czaję fenomenu tej historii.
    Pozdrawiam cieplutko ;*

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia