Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona - Rick Riordan

sobota, 13 czerwca 2015

Tytuł: Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona
Autor: Rick Riordan
Seria: -
Wydawnictwo: Galeria książki
Liczba stron: 423                                                                        

To nie jest taka zwykła książka... Nie ma tam jakiejś ogólnej fabuły więc pierwszej części recenzji nie będzie. Jednak tutaj dam wam jakiś zarys o czym to jest. Percy Jackson opowiada o bogach olimpijskich. Bardzo fajnie, przejrzyście zbudowana opowieść, która ma w sobie elementy śmieszne. Percy dodaje od siebie uwagi które czasami są obrzydliwe i śmieszne. Przy tej książce po prostu śmiałam się w głos. Powiem, że spodziewałam się czegoś innego po tej książce ale się nie zawiodłam. Rozdziały były długie i czasami trochę mi się dłużyły, ale generalnie to się nie nudziłam. Tak ogółem to miło i przyjemnie mi się czytało. Ale powiem, żejak ktoś chciałbym to przeczytać to radzę najpierw zabrać się za serię o samym Percy'm bo trzeba być trochę w temacie. Percy tam nie za wiele mówi o tamtych seriach, ale np. wspomina o Annabeth (swojej dziewczynie) czy o Groverze (przyjacielu). O niektórych mitach juz slyszałam, niektóre się nie zgadzały z tym co słyszałam ale fajnie było się dowiedzieć jak na to wszystko patrzy Percy Jackson. Staram się i staram coś wydłużać w tej recenzji żeby się nie wydawała taka krótka ale co ja mam poradzić, że w tym nie było fabuły...
A może żeby wam trochę wydłużyć tą notkę to dodam spis treści? Wieżcie mi tytuły tych 
rozdziałów są fenomenalne. A więc zapraszam:

1. Wstęp
2. Początek i tak dalej
3. Złoty Wiek kanibalizmu
4. Olimpijczycy organizują rozróbę
5. Zeus (to tak naprawdę taki rodział "na niby" - nic nie wyjaśniam)
6.Hestia wybiera kawalera numer zero
7. Demeter zamienia się w zbożowego potwora
8. Persefona wychodzi za stalkera
9. Hera dostaje kukułcze jajo
10. Hades urządza mieszkanie
11. Posejdon jest wzburzony
12. Zeus urządza globalną jatkę (i to jest rozdział "na prawdę" o Zeusie - nic nie wyjaśniam)
13. Atena adoptuje chusteczkę
14. Wszyscy kochają Afrodytę
15. Ares, męski model mężczyzny macho
16. Hefajstos robi dla mnie złotą lamę
17. Apollo śpiewa, tańczy i strzela do ludzi
18. Artemida wypuszcza Dzika Śmierci
19. Hermes idzie do poprawczaka.
20. Dionizos podbija świat napojem orzeźwiającym.
21. Posłowie
22. Lektura uzupełniająca
23. Spis treści
24. Indeks

Przy okazji mitologii to mogę się Wam pochwalić, że zdobyłam 100% w konkursie mitologicznym w mojej szkole. :) 

Jak już wydłużyłam tą recenzję to mogę ją kończyć. Więc polecam, 
polecam i jeszcze raz polecam! Dałabym tej książce 9- ale Percy by się na mnie obraził więc jest samo 9 :)


Ocena: 9/10



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia