Opowieści z Narni #2: Książę Kaspian - C. S. Lewis

sobota, 7 lutego 2015


Tytuł: Książę Kaspian
Autor: C. S. Lewis
Seria: Opowieści z Narni
Wydawnictwo: Media Rodzina
Poprzednia część: Lew, Czarownica i Stara Szafa
Następna część: Podróż Wędrowca do Świtu
Mogą występować spoilery z innych części! Czytasz na własną odpowiedzialność
Minął rok od tamtego przebywania w Narni. Skończyły się wakacje więc Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja stali na peronie, wyszykowani do szkoły. Nagle coś zaczęło ich boląco ciągnąć. Złapali się za ręce i znaleźli się w innym świecie na jakiejś wyspie. Były tam ruiny jakiegoś zamku. Po dłuższym czasie zdecydowali, źe tym zamkiem są ruiny Ker-Paravelu w którym rządzili gdy byli królami i królowymi Narni. Dziwili się ponieważ zamek nie stał na wyspie i dlaczego już popadł w ruinę, ale Piotr powiedział, że przecież czas w Narni biegnie inaczej niż w naszym świecie, więc pewnie minęło z jakieś tysiąc lat. Nagle zobaczyli, że na wyspę płynie łódka z dwoma żołnierzami, którzy wyrzucili za burtę jakiegoś karła. Zuzanna strzeliła z łuku, a oni tak się wystraszyli, że czym prędzej odpłynęi. Karłem był Zuchon, wysłany przez księcia Kaspiana w poszukiwaniu pomocy. Zuchon opowiedział, że w Narni rządzi teraz zły król Miraz. Kaspian jest jego siostrzeńcem, a wuj zabił jego ojca i to chłopiec powinien być królem. Niania opowiadała Kaspianowi o Starej Narni, czyli o takiej w której zwierzęta mówiły, były driady i najady, ale jak Miraz się o tym dowiedział zwolnił nanię i zatrudnił wychowawcę. Profesor po kryjomu również opowiadał Kaspianowi o Starej Narni, a jak Mirazowi urodził się syn kazał chłopcu uciekać ponieważ na pewno wtedy Miraz by go zabił. Kaspian, więc uciekł i trafił do niego - Zuchona, mówiącego borsuka, i jeszcze drugiego karła - Nikabrika. Gdy oni dowiedzieli się, że to Kaspian powinien objąć władzę rozgłaszali wszystkim Starym Narnijczykom aby zebrali się na naradzie wojennej aby zwycięrzyć Miraza. Była bitwa i były ciężkie chwile dla Narnijczyków więc Kaspian zadął w Róg Królowej Zuzanny, który otrzymał od swojego profesora. Oczekiwali pomocy Aslana lub pomocy króla Piotra i króla Edmunda oraz królowej Zuzanny i królowej Łucji. I teraz Zuchon wyruszył w podróż aby szukać pomocy która nadeszła lub nie nadeszła. Gdy zdołali przekonać Zuchona, że to oni są tą pomocą wyruszyli w drogę aby pomóc Narnijczykom. Była to jednak daleka droga. Czy uda im się dotrzeć do Kaspiana żeby mu pomóc? Czy Aslan przyjdzie? Czy pokonają Miraza?

Bardzo fajna część, chociaż na tej opowieści o Kaspianie trochę mi się nudziło. Przepraszam, że jest tyle spoilerów ale no inaczej się nie dało. Jest to mój piewrszy blog wię napiszcie mi w komentarzach bo nie wiem. Czy ja muszę te spoilery jakoś zaznaczać czy wystraczy, że napisałam, że może zawierać spoilery z tamtych części? Bo tego nie wiem. Fajnie, że na początku była ta zagadka, że ten zamek to ich dawny zamek, chociaż od prawie początku to wiedziałam. No i co ja tu mam więcej napisać. Chyba tylko polecam, polecam i jeszcze raz polecam?


Ocena: 9-/10

6 komentarzy:

  1. Mi spoilery nie przeszkadzają, pewnie dlatego, że już tą serię czytałam. Ja na swoim blogu z recenzjami też piszę spilery, inaczej się nie da. To logiczne, że części danej serii wiążą się ze sobą i często wydażenia z poprzedniej części wpływają na wydażenia z następnej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wiem, że spoilerów nie da się uniknąć, ale chodzi o to czy muszę je zaznaczać. Ponieważ na takim blogu widziałam ja spoilery były zaznaczone innym kolorem niż reszta tekstu i nie wiem czy powinnam tak robić. I jak to zobaczyłam to wtedy zdecydowałam, że będę chociaż pisać na górze, że mogą wystąpić spoilery, żeby nikt nie czepiał się, że nie poinformowałam. Myślę, że to wystarczy ale chcę poznać waszą opinię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Według mnie spoilery nie powinny być zaznaczone, bo wtedy jeszcze bardziej rzucałyby się w oczy. Ja na swoim blogu z recenzjami nie zaznaczam spoilerów i nawet nie piszę, że mogą się zdażyć. Uważam, że każdy kto choć trochę czyta książki wie, że części łączą się ze sobą i, że czytając recenzję dalszych recenzji bierze na siebie ryzyko. Takie jest moje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uważam podobnie jak ty ale mimo to będę pisać na górze postów, że mogą występować spoilery ponieważ jedna osoba zwróciła mi na to uwagę więc żeby uniknąć kolejnych zamierzam o tym pisać. Myślę, że lepiej napisać to jedno zdanie niż później słuchać komentarzy na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy będzie kolejna recenzja? Jakiś ten blog ostatnio nie aktywny :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejna recenzja już jutro! Bardzo przepraszam za długą nieobecność...

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia