Olimpjscy Herosi #1: Zagubiony Heros - Rick Riordan

sobota, 24 stycznia 2015

Pierwsza część z serii Olimpijscy Herosi
Tytuł: Zagubiony Heros
Autor: Rick Riordan
Seria: Olimpijscy Herosi
Wydawnictwo: Galeria Książki
Poprzednia część: -
Następna cześć: Syn Neptuna

Jason przebudził się w autobusie nie pamiętając niczego. Rzekomo, jego dziewczyną jest Piper, a najlepszym przyjacielem Leo, i uczęszczają do Szkoły Dziczy - szkoły z internatem dla niesfornych dzieciaków. Piper została zapisana do szkoły dziczy, dlatego, że kradła. Chociaż może nie do końca bo tylko prosiła ludzi, a oni dawali jej różne rzeczy, a później zgłaszali to na policję. Więc o co chodzi? Dowiecie się po przeczytaniu książki. Jest jeszcze
 Leo. Majster-klepka, który nie potrafi usiedzieć w miejscu, i zawsze ma czymś zajęte ręce. Akcja zaczyna się nad Wielkim Kanionem kiedy Dylan, bogaty ale różnież bardzo niegrzeczny dzieciak ze szkoły, zostaje przydzielony do pary z Piper, aby robić notatki z lekcji. Okazuje się, że chłopiec nie jest prawdziwym człowiekiem, lecz ventusem - duchem burzy. Piper spada z Kanionu, a Jason ją ratuje. Chcecie wiedzieć jak? Potrafi latać!Trener Hedge, który okazał się być satyrem, zabiera trójkę przyjaciół do Obozu Herosów. Tam okazuje się, że Piper to córka Afrodyty, posiadająca umiejętność czaromowy (dzięki temu "kradła"), Leo to syn Hefajstosa, a Jason jak zalewne się domyślacie jest synem Zeusa. On jednak uważa, że jego ojcem jest Jupiter, rzymska nazwa Pana Niebios. Rachel, wyrocznia delficka, recytuje nową Wielką Przepowiednię, którą nie
wiadomo skąd zna Jason. Nie stanowi to jedynej zagadki. Chłopak ma na ramieniu dziwny tatuaż i
posiada złotą monetę, którą podrzucając zamienia w złoty, rzymski miecz. Annabeth jest załamana ponieważ Percy zaginął. Leo, Jason i Piper wyruszają na niebezpieczną wyprawę. Piper ma tajemnicę. Dręczą ją sny, w których jej ojciec więziony jest przez olbrzyma, który chce aby zdradziła przyjaciół, by odzyskać ojca. Co zrobi Piper? Kim jest Jason? Czy coś sobie przypomni? Gdzie jest Percy?

Przepowiednia którą otrzymał Jason od wyroczni:


"A ty, dziecię gromu, ziemi się strzeż,
Na siedmioro czyha olbrzymia sieć,
Kraty wyłamią kowal i gołąb,
Gniew Hery śmierć rozsiewa wokoło."

Nie wiem czy uwierzycie, ale kiedy brałam tą książkę z biblioteki, nie wiedziałam, że jest ona kontynuacją Percy'ego! Nie wiem jak to się stało, ale myślałam, że to po prostu nowa książka jednego z moich ulubionych autorów o innych herosach. I kiedy na stronach ujrzałam imię Percy, Chejron, Annabeth czy jakiekolwiek inne znane mi z poprzedniej serii, była to dla mnie przemiła niespodzianka. Polubiłam trójkę nowych bohaterów. Najbardziej Piper a najmniej Lea. Piper chyba za to, że nie jest zwykłą córką Afrodyty, taką zapatrzoną w siebie, mocno umalowaną itp. oraz dlatego, że ma tajemnicę. Ja kocham zagadki :) Jasona również polubiłam bo był też tajemniczy i taki inny, rzymski. Był zagadką dla wszystkich z powodu utraty pamięci, znajomości przepowiedni itd.
Leo nie wyróżniał się tajemnicami. Taki sobie zwykły synek Hefajstosa. Może miał jedną malutką tajemniczkę na początku, ale z biegiem czasu się wydała więc... A co do rzymskiej mitologii... Super! Nowość! I bardzo mi się ona podobała. Cóż mam jeszcze napisać... Chyba nic bo recenzja i tak długa
więc jak zwykle... Polecam, polecam i jeszcze raz polecam! Książkę oceniam na 10 z minusem. Czemu minus? Nie wiem. Chyba z braku w tej części mojego ukochanego Percy'ego...
Ocena: 10-/10
Zachęcam do brania udziału w ankietach, komentowania postów oraz do ogłaszania blogów w specjalnej zakładce!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia