Top 8 książkowych ojców

wtorek, 23 sierpnia 2016

Ważna informacja: Jestem do 30 sierpnia jestem obozie, więc nie będę udzielała się na waszych blogach i komentarze zostawione u mnie zostaną "poddane" moderacji dopiero po moim powrocie, więc nie denerwujcie się, że nie pojawiają się na blogu.

Do tej topki nominowała Ameruja już wieki temu. Dziękuję ci bardzo i strasznie przepraszam, że tak długo to trwało. (Tak, to było w Dzień Ojca...). Z racji tego nikogo nie nominuję, bo tak trochę by mi było głupio... Ale w końcu zrobiłam i przychodzę dziś do was z moim Top 8 książkowych ojców! Każdy tatuś dostaje trzy słowa idealnie go opisujące. Zapraszam :)



ZAWIERA SPOILERY!CZYTASZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!

Numer 8.
Hades, ojciec Nicka i wielu innych - Percy Jackson i bogowie olimpijscy oraz Olimpijscy Herosi
Zawsze lubiłam Nicka, syna Hadesa, a co za tym idzie lubiłam też boga podziemia. Zawsze mu współczułam, że został odtrącony od innych bogów i zesłany na dół i nie miał wstępu na Olimp. Chyba kochał tego swojego syna Nicka, tak mi się wydaje, że w głębi serca na pewno go kochał, chociaż może nie bardzo umiał, lub nie chciał mu tego przesadnie okazywać.
Podstęp, specyficzny charakter, specyficzny humor

Numer 7.
kapitan Ralf Crewe, ojciec Sary - Mała księżniczka
Tata Sary bardzo ją kochał, ale też bardzo rozpieszczał. Kupował wszystko na co tylko dziewczynka miała ochotę. Nazywał ją "moja mała jejmość". Bardzo, ale to bardzo ją kochał i chciał dla córki jak najlepiej. Nie mógł znieść rozstania z córką po oddaniu jej do szkoły miss Minchin. Miał wiele pieniędzy, więc mógł zapewniać Sarze dobre wykształcenie.
Bogaty, wrażliwy, ambitny

Numer 6. 
Ingacy Borejko, ojciec Gabrysi, Idy, Natalii, oraz Patrycji, oprócz tego dziadek i pradziadek - Jeżycjada
Czasami trochę mnie irytował dziadek Borejko, ale nie bylo tak źle. Uczył, wychowywał, starał się, pomagał i robił wszystko co był w jego mocy dla swoich córek, potem wnuków.... Nie zgadzał się jednak na wszystko, kłócił się, żeby przyznać mu rację, wymyślał zasady i warunki. Był to jednak bardzo dobry ojciec!
Wiedza, upór, nauka młodszego pokolenia

Numer 5.
Reed, ojciec Nicka, Noaha, Brady'ego i Mei Ling - Uśmiech Madeline
Reed był wspaniałym ojcem, starał się dla swoich dzieci jak najlepiej, kochał je i potrafił dobrze wychować. Jednak co w nim było takiego niezwykłego, że wybrałam go do tej topki? Kiedy on i jego żona Frances, podjęli się adopcji dziewczynki z Chin - Mei Ling, okazało się, że jest ona bardzo chora. Na początku Reed nalegał, żeby zrezygnowali z tej adopcji jednak nie mógł sie na to zdobyć. Wiedział, że gdyby któryś z chłopców zachorował na to co Mei nie wahaliby się tylko udzielili mu jak najlepszej pomocy, więc dlaczego Mei ma być inna. Dlatego zaadoptowali córkę, Reed wiedział, że jako wspaniała rodzina dadzą sobie radę, choć będzie ciężko.
Upór, wrażliwość, umiejętność podejmowania trudnych decyzji
Numer 4.
Tata Americy Singer - Rywalki
Nie wiem czy było podane jego imię, bo Ami zawsze mówiła o nim po prostu "Tata". Świetny ojciec, wspierał córkę we wszystkim, chciał dla niej jak najlepiej, chwalił ją na każdym kroku, wiedział czego potrzebuje i starał się jej to zapewniać, chociaż nie było łatwo, bo budżet rodzinny nie bardzo na to pozwalał. Kochał Ami bardzo mocno, a ona kochała jego i nie wyobrażała sobie życia bez taty.
Opiekuńczość, wyrozumiałość, oddanie


Numer 3.
Brom, ojciec Eragona - Dziedzictwo
Brom starał się jak najlepiej dla swojego syna (nawet gdy ten nie wiedział, że jest jego synem). Udzielał mu wszelkich potrzebnych rad, uczył go wielu rzeczy potrzebnych mu w późniejszym czasie. Kiedy Brom zmarł, Eragon dopiero zrozumiał jak bardzo kochał swojego ojca, a on kochał jego. 
Umiejętności, tajemnice, spryt


Numer 2.  
Thorn, "przyszywany" ojciec Hala - Drużyna
Thorn nie był prawdziwym ojcem Hala, ale jego zachowanie najbardziej odpowiadało roli jaką mu przydzieliłam. Po za tym ojciec Hala był jego najlepszym przyjacielem, a po jego śmierci (i wielu innych przygodach) Thorn zamieszkał u niego w domu i zakochał się (z wzajemnością) w jego matce - Katrinie. Doradzał mu, pomagał, pilnował żeby nie przemęczał się jako skirl Czapli, ale także ufał mu i wierzył w jego umiejętności. Stanowił wielką pomoc dla Hala i dla całej drużyny. Jak ojciec!
Sarkazm, pomoc, doświadczenie


Numer 1.  
Halt, "przyszywany" ojciec Willa - Zwiadowcy
Tak, wiem... Podobnie jak Thorn, Halt nie był prawdziwym ojcem Willa, ale tak naprawdę to on jako pierwszy zaopiekował się chłopcem po śmierci jego rodziców, to on był przy śmierci jego ojca i obiecał opiekę nad Willem. Podczas szkolenia zwiadowczego i wiele, wiele lat później naprawdę był dla niego jak wspaniały ojciec i kochał go jak syna. Will w równej mierze odwzajemniał uczucia Halta. 
Sarkazm, zawodowiec, perfekcja

8 komentarzy:

  1. cholera. I przeczytałam spoiler książki, którą nie dokończyłam (Eragon) XD ale postaram się zapomnieć. Mnie ogromnie spodobał się jako ojciec Neal z "Linii serc" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ostrzegałam!
      Nie czytałam "Linii serc" i chyba nigdy o niej nie słyszałam.

      Usuń
  2. Przeczytałam tylko opis do Rywalek i Zwiadowców, bo reszty nie czytałam, a na wszelki wypadek nie chcę sobie spoilerować xD Zgadzam się z Rywalkami, tata Ami był niesamowity ^_^ ^_^ A Halt... ja w sumie zawsze traktowałam relację Halt-Will jako przyjaźń, ale rzeczywiście można by nazwać Halta "ojcem" Willa :D Nie dziwię się, że znalazł się w tym rankingu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do "Rywalek" to dzisiaj wypożyczyłam drugi tom i za chwile zamierzam się za niego zabrać.
      Ja dla mnie był to i przyjaciel i ojciec Willa.

      Usuń
  3. Thorn i Halt szczególnie mi tutaj pasują! Świetny pomysł na post! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego znaleźli się na dwóch pierwszych pozycjach :D

      Usuń
  4. OOO, super, że stworzyłaś ten post! ;)
    Aż głupio przyznać, że rozpoznaję tylko Hadesa, Halta i tatę z Rywalek :')

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już myślałaś pewnie, że zapomniałam, co nie?

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia