Reread-Rewrite-Burn Book Tag

czwartek, 14 kwietnia 2016

Ten tag widziałam kiedyś na jakimś z blogów i tak mi się spodobał, że postanowiłam go zrobić u siebie. Ten tag jest podobny do Mary-Kiss-Cliff oraz do Be-Room-Cliff Book Tag, które już kiedyś robiłam (możecie zajrzeć do zakładki Tagi/Pogadanki, wstawiłabym wam linka ale mi się nie chce). Jest jednak różnica w tym, że nie dotyczy on bohaterów tylko książek.
Wybieramy 15 książek i losujemy w 5 rundach po 3. Wybieramy które przeczytalibyśmy jeszcze raz, napisalibyśmy lepiej od autora lub spalilibyśmy na stosie (oczywiście nie zamierzam tego robić z żadną książką).

Tym razem nominacje na początku:
bookworm
Just yśka
Isabelle West

Wybrane książki to:
1. Turniej w Gorlanie John Flanagan
2. Ekspozycja Remigiusz Mróz
3. Druga Szansa Katarzyna Berenika Miszczuk
4. Krew Olimpu Rick Riordan
5. Żelazny Król Julie Kagawa
6. Więzień labiryntu James Dashner
7. Miasto kości Cassandra Clare
8. Artemis Fowl Eoin Colfer
9. Niezgodna Veronica Roth
10. Świat Ogromnych Andrzej Maleszka
11. Zimowe sny Paul Evans
12. Córka Szklarki Agnieszka Grzelak
13. Okup Drapieżców Emily Diamand
14. Eragon Christopher Paolini
15. Hobbit czyli tam i z powrotem J. R. R. Tolkien

Reread - kolor zielony
Rewrite - kolor żółty
Burn - kolor czerwony


Runda I
  Miasto Kości   Żelazny Król    Artemis Fowl

Artemis nie był aż taki zły, naprawdę... Ale przy tych książkach wypada słabo... Wybierając go do
tego tagu chciałam go dać do Rewrite no ale co zrobić? W Żelaznym królu nie wiem co bym
poprawiła. Ta książka wydawała mi się trochę sztuczna i bez emocji. Miałam tam "wielki dylemat" - Puk czy Ash czyli trójkąt miłosny... To te rzeczy które bym zmieniła. Teraz tak patrzę - wtedy byłam zachwycona tą książką, a teraz widzę tam tyle błędów... Ale mimo wszystko pomysł był fajny :D Natomiast ostatnio jestem ogromnie zachwycona Miastem Kości! Niedługo recenzja!



Runda II
   Córka Szklarki      Hobbit      Okup Drapieżców

Ten wybór był trudny...ale w sumie nie. Córkę Szklarki przeczytałabym kolejny raz na pewno. Tu nie miałam wątpliwości. Nie spodziewałam się po tej serii czegoś mega super, ale okazała się bardzo, bardzo fajna. W hobbicie nie było nic szczególnego do poprawy. Ja to bym jakoś zmniejszyła trochę te opisy. Dobrze przedstawiały wszystko, ale trochę przynudzały. Ale nie chciałam spalać Okupu
Drapieżców, bo to nie była taka okropna książka tylko taka neutralna, ale przy tych pozycjach
zdecydowanie jest najgorsza.


Runda III
  Krew Olimpu   Druga Szansa      Niezgodna

Ten wybór był prosty. Najpierw zajmiemy się Niezgodną. Pierwsza część była nawet spoko, ale dalej było jeszcze gorzej. Najbardziej nie podobała mi się Wierna. Wydawało mi się, że autorka straciła chęć do pisania i wszystko jest zrobione na siłę. Definitywnie Niezgodna dostaje kolor czerwony.
Druga Szansa była książką w której bardzo zaciekawiła mnie historia Julii (czy jak jej tam było), ale
sama Julia nie podbiła mojego serca. Trochę za bardzo taka niezdecydowana. Wydawało by się, że jest taka odważna, a w obliczu niebezpieczeństwa nagle "Gdzie jest Adam?" Ogólnie te strachy w łazience mnie denerwały. Zdecydowanie z tej książce poprawiłabym główną bohaterkę. Za to kocham Krew Olimpu i chociaż myślałam, że dam go do poprawy (przez końcówkę) ale musiałam tu dać Drugą Szansę, ale bardzo mi się ta seria podobała i bardzo, bardzo ją lubię.



Runda IV
Turniej w Gorlanie      Świat Ogromnych    Więzień labiryntu

Tutaj też zdecydowanie nie było żadnego problemu. Turniej w Gorlanie - świetna książka mojego ulubionego autora. Cudo, cudo, cudo... Co do Więźnia to jakiś czas temu była moja recenzja, więc
wiecie co o nim myślę. Kompletne dno, szczególnie bohaterowie. Świat Ogromnych jest to książka do której mam wielki sentyment mimo, że nie jest bardzo dobra. Po prostu książka dla dzieci. Ale
poprawiłabym tam dialogi. Niektóre są po prostu niepotrzebne. Ale szczerze jednak nie chciałabym ich poprawiać. Te dialogi, proste i zrozumiałe właśnie sprawiają, że dzieci to kochają!


Runda V
Eragon    Zimowe sny    Ekspozycja
To był trudny wybór... Te wszystkie książki podobały mi się, ale nie były jakieś bardzo powalające. Jednak ze wszystkich chyba najbardziej polubiłam Eragona. Kocham elfy z tej powieści, autor bardzo dobrze poradził sobie ze stworzeniem swojego świata. Teraz przyszła kolej na trudniejsze starcie. Którą książkę mam spalić? Stwierdziłam jednak, że Zimowe sny były lekturą która coś przekazuje.  Która choć trochę poruszyła moje serce i czytając ją musiałam się trochę zastanowić. Co ja bym tam poprawiła? Myślę, że trochę bardziej rozbudowałabym fabułę. A Ekspozycja, choć była ciekawą historią, autor wprowadził tyle przekleństw i płytkich dialogów, że nie mogłam czasami wytrzymać. Dlatego za to Ekspozycja ląduje  na stosie.

12 komentarzy:

  1. Trudno mi się odnieść do całości ,bo sporej ilości tytułów nie znam. Ale szczerze mówiąc, 'Eragona' to ja bym napisała od nowa po swojemu ;P Oj tak, miałam na jego punkcie fazę i edytowałam go w głowie niejednokrotnie. No i uważam, że Paolini schrzanił zakończenie cyklu nie wykorzystując mojego XD
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakończenie Eragona też mi się niezbyt podobało... Nie było to zakończenie dobre dla tej serii.

      Usuń
  2. Według mnie " Więzień labiryntu" jest książką godną przeczytania, gdyż posiada w sobie bardzo wiele niespodziewanych zwrotów akcji ^^
    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :*
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwroty akcji może i są, ale reszta to moim zdaniem porażka... Mi tam się książka nie podobała...

      Usuń
  3. Niestety nie mogę się wypowiedzieć, bo nie znam wiele z tych książek :C
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znałam tego tagu i nie wykonywałam żadnego podobnego, więc naprawdę bardzo cieszę się z nominacji <3
    Artemisa w życiu bym nie spaliła! A Druga szansa należy do moich ulubionych i chociaż ma trochę niedociągnięć, i tak ją uwielbiam :) W Ekspozycji też mnie trochę w oczy raziły przekleństwa, ale i tak pokochałam pióro Mroza dzięki tej właśnie książce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie to dobrze, że cię nominowałam :)
      Ja też nie chciałam spalać Artemisa, ale naprawdę przy tamtych świetnych książkach... Druga Szansa mi się podobała, ale nie jakoś szczególnie, a co do Ekspozycji to była to moja pierwsza książka Mroza, którą przeczytałam i podobała mi się, ale jednak...

      Usuń
  5. No wiesz, jak mogłaś?! xD Artemis i Okup drapieżców... :( Ja lubię te książki, szczególnie Artemisa, ale czytałam go tak dawnooo temuuu.
    Fajny TAG ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chciałam inaczej, ale nie mogłam... Tak wyszło, a nie dałam rady w tym zestawieniu, przy takich świetnych książkach zrobić czegoś innego :(

      Usuń
  6. Tam! Zdecydowanie poprawiłabym Krew Olimpu! :D Ale Artemisa też bym nieco poprawiła, ale na pewno nie spaliła... Za to Ekspozycja niech płonie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja naprawdę nie chciałam spalać Artemisa! Tak jakś wyszło... Wszyscy mi teraz to wytykają :)

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia